صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 86611398/08/25 - 13

ارزآوری 24 میلیون دلاری بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در بوشهر

مدیرعامل شهرک‌های شیلاتی استان بوشهر گفت: با راه‌اندازی بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر شاهد ارزآوری24 میلیون دلاری خواهیم بود.

احمد مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه بیش از 28 ماه است که روند احداث بزرگترین شهرک شیلاتی نیمه‌متراکم کشور در استان بوشهر آغاز شده است، اظهار داشت: بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌های مشترک حدود 60 میلیارد تومان و در بخش اختصاصی 300 میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل شهرک‌های شیلاتی استان بوشهر افزود: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر و پیگیری مسؤولین استان مقرر شد که هزینه انتقال برق سنگین بیش از 100 مگاوات به این شهرک انجام دهند.

وی با بیان اینکه این شهرک تقریبا سه‌ هزار و 400 هکتار و در فضای بدون‌مشاع  دو هزار و 630 هکتار است، ادامه داد: میزان تولید در این شهرک شیلاتی تقریبا بین 23 تا 24 هزار تن در سال و برابر با تولید کل استان خواهد بود و دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی و 24 میلیون دلار در سال در صورت تولید نیمه‌متراکم و دوکراپه ارزآوری دارد.

مرادی با اشاره به روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی خوب این پروژه عنوان کرد: این پروژه بزرگ تا پایان سال 99 با حضوری مقامات کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان بوشهر نمایشگاه آبزیان برگزار نشده است، تأکید کرد: نمایشگاه پنجره‌ای رو به دنیای خارج از استان و کشور است و قطعا می‌تواند در انتقال و تبادل تکنولوژی‌ها، ایده‌ها و افکار و مطالعات باعث رشد و توسعه حوزه آبزیان شود که انتظار داریم مقامات استانی در سال‌های آینده تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه آبزیان هرچه زودتر فراهم کنند.