صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 86631398/10/11 - 10

صنعت پرورش میگوی بوشهر ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرد

استان بوشهر با تولید بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور، اصلی‌ترین استان تولیدکننده میگوی پرورشی است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگوی این استان ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده‌است.

قاسم قائدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان زمان برداشت میگو در استان بوشهر افزود: استان بوشهر با تولید بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور، اصلی‌ترین استان تولیدکننده میگوی پرورشی است.
وی بیان کرد: سابقه و تجربه ۲۰ ساله فعالیت این صنعت در استان بوشهر، منجر به تبدیل آن به یکی از پیشران‌های توسعه پرورش میگو شده‌است.
قائدی اظهار داشت: با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در اغلب نوار ساحلی استان فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری با وجود بروز بیماری لکه سفید در چهار سایت استان بوشهر که ۱۶ درصد از کل سطح پرورش میگوی استان بوشهر را درگیر کرد ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگو از چهار هزار و ۱۶۴ استخر برداشت شد.
قائدی گفت: از این مقدار ۱۴ هزار تن صادر شده‌است که بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور در پی داشته‌است.
قائدی گفت: در سال جاری گرفتاری‌هایی برای پرورش دهندگان به وجود آمدکه بروز بیماری لکه سفید اصلی ترین این مشکلات بود و مسائل دیگری از جمله حمل و نقل و سیستم سرمایش کامیون‌ها را هم به دنبال داشت که با همکاری فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، این چالش‌ها بخوبی بر طرف شد. 
وی یادآور شد: از دیگر دستاوردهای مرتبط با این حوزه، تعمیم معافیت سهم کارفرما از حق بیمه در کارگاه‌های زیر ۵ نفر برای کل سال بود که با پیگیری‌های مستمر این دفتر صورت گرفت.
قائدی افزود: با دستور استاندار بوشهر و تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مسائل و مشکلات این صنعت اشتغال‌زا به صورت ویژه دنبال می شود تا منطبق با واقعیت‌ها و بر اساس توانمندی‌های انسانی و فیزیکی موجود، تولید میگوی استان به بیش از ۵۰ هزارتن در سال برسد.