کد : 3511
الف الف

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر تا پایان برنامه ششم به ظرفیت ۵۰ هزار تن گفت: امسال تولید این آبزی از ۱۵۰۰تن سال قبل به ۴ هزار تن افزایش می‌یابد.

      

بوشهر|میزان تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 4000 تن می‌رسد

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه همجوار استان با خلیج فارس ظرفیت آبزی‌پروری را افزایش داده است اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس یکی از برنامه‌های مهم شیلات است که قابلیت این پروژه در استان شناسایی و تدوین شده است.

وی از صدور مجوز تاسیس پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر سالانه به 50 هزار تن افزایش یابد.

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون موافقت اصولی به ظرفیت 34 هزار تن پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است خاطر نشان کرد: تاکنون سه پروژه ماهی در قفس در استان بوشهر به ظرفیت 11 هزار 300 تن در سال وارد مدار تولید شده است.

رضایی با اشاره به تولید 1500 تن ماهی در طرح‌های پرورش ماهی در قفس بیان کرد: میزان تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر سال گذشته به 1500 تن رسید که امسال با افتتاح 2 مجموعه در دیر و اجرای طرح توسعه، میزان تولید ماهی در استان بوشهر به 4000 تن افزایش می‌یابد.

وی، با تاکید بر همکاری بانک‌های عامل در تسریع اجرای پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس افزود: دریافت  تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده که ارائه وثیقه بانکی از جمله مشکلات سرمایه‌گذاران است.

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره تولید بچه ماهی در مراکز تکثیر بیان کرد: با توجه به وضعیت نرخ ارز در بازار، مشکلاتی برای تولیدکنندگان بچه ماهی ایجاد کرده که تعهد تولید 8.4 میلیون قطعه بچه ماهی در استان با مشکل مواجه کرده است.

رضایی با اشاره به انتقال تکنولوژی تولید بچه ماهی پرورشی در استان بوشهر افزود: مجوز تولید بچه ماهی سی‌باس برای پرورش در قفس، صادر شده که با انتقال تکنولوژی آن تولید این مهم در استان انجام می‌شود.