کد : 3512
الف الف

بیش از 80درصد میگوی پرورشی کشور در بوشهر و هرمزگان تولید می‌شود

  به گزارش خبرنگار مهر، وحید معدنی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی میگوی ایران در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری وجود دارد و سالانه شاهد افزایش ظرفیت تولید هستیم.

وی از تولید و پرورش میگو در سطح ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی پنج استان کشور در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از این سطح کشت، امسال ۴۶ هزار تن میگوی پرورش برداشت شده است.

صدور ۳۰ هزار تن میگو

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات با اشاره به تولید ۸۰ درصد میگوی پرورشی کشور در دو استان بوشهر و هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر شده است.

وی از افزایش میزان صادرات میگوی پرورشی کشور خبر داد و افزود: با استفاده از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های نوین میزان پرورش میگوی پرورشی در سطح افزایش یافته است و شاهد بهبود وضعیت تولید هستیم.

لزوم رفع مشکلات پرورش دهندگان

معدنی با اشاره به تولید بیش از چهار میلیارد قطعه بچه‌میگوی استخرهای پرورشی در ۴۰ مرکز تکثیر آبزیان کشور بیان کرد: ۹۰ درصد مراکز تولید بچه‌میگوی استخرهای پرورشی در بوشهر و هرمزگان قرار دارد.

وی از مهمترین چالش‌های پیش روی پرورش دهندگان میگو به تأمین نقدینگی و پوشش بیمه‌ای پرورش دهندگان اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات حوزه اعتباری، تسهیلات، پوشش‌های بیمه‌ای و اعتبارات نوسازی و تکمیل مزارع به‌لحاظ مکانیزاسیون ضروری است.