کد : 8621
الف الف

نمایشگاه ویژه شرکت‌های ارایه دهندگان کسب و کار در حوزه فناوری پیشرفته شیلاتی با همکاری تیم توسعه خوشه با حضور شرکت های فعال در این حوزه در اردیبهشت ماه برگزار گردید

این نمایشگاه با حمایت و مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، تیم توسعه خوشه آبزیان، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و فناوری کشور با حضور روسای سازمان ها و بیش از 20 شرکت دانش بنیان برگزار گردید. آقای دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در حاشیه این نمایشگاه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، تدوین نقشه راه توسعه فناوری و صنایع جانبی را از اهدف مهم دانست و اظهار داشت: وجود ریزجلبک‌ها و جلبک‌های بزرگ یکی از ظرفیت‌های مهم ایران است که توسعه فناوری‌های مرتبط با این حوزه در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر توجه به ایجاد صنایع تبدیلی جلبک‌های دریایی تصریح کرد: استفاده از جلبک و ایجاد صنایع مرتبط با آن، بازاری به ارزش 500 میلیون دلار در کشور ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تدوین نقشه راه توسعه زیرساخت‌های استفاده از جلبک‌های دریایی را یک ضرورت دانست و افزود: در این راستا سند و نقشه راه تهیه شده و با حضور متخصصان و صنعتگران پس از بررسی، نقشه راه پرورش جلبک دریایی تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین این نقشه راه، اقتصاد زیستی و اشتغال ایجاد می‌کند افزود: تولید فناوری جدید از دیگر آثار تدوین سند استفاده از جلبک‌های دریایی و پرورشی است