کد : 8623
الف الف

سال گذشته ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد اظهار داشت: این میزان میگو در استخرهای پرورشی در سواحل استان بوشهر در ۱۰ سایت پرورشی تولید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛  عباس علی زنده بودی مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در پرورش میگو در کشور پیشتاز است افزود: میزان تولید میگوی پرورشی امسال در استان بوشهر به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافت که نسبت به ۱۴ هزار تن سال قبل ۸۰ درصد رشد دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه پرورش میگو دارای ظرفیت بالایی است تصریح کرد: سهم استان بوشهر در پرورش میگو با توجه به ظرفیت بالای آن بسیار اندک است که با استفاده از تکنولوژی جدید می‌توان سالانه بالای ۲ میلیارد دلار صادرات میگو شود.
وی گفت: سال گذشته ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد اظهار داشت: این میزان میگو در استخرهای پرورشی در سواحل استان بوشهر در ۱۰ سایت پرورشی تولید شد.
مدیر کل شیلات استان بوشهر به ظرفیت پرورش میگو پرداخت و با بیان اینکه این صنعت در تولید، اشتغال و صادرات نقش مهمی دارد خاطر نشان کرد: اگر از تکنولوژی پیشرفت در پرورش میگو استفاده شود حتی بیش از صنایع مستقر در عسلویه می‌تواند درآمد ایجاد کرد.
زنده‌بودی از آغاز عملیات ذخیره‌سازی بچه‌میگو در استخرهای پرورشی ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه بچه‌میگو در ۴۵ مزرعه پرورشی ذخیره‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مزارع پرورش میگو به ۳۰۰ واحد افزایش می‌یابد گفت: میزان ذخیره‌سازی بچه‌میگو در استخرهای پرورش میگو به دو میلیارد قطعه بچه‌میگو افزایش می‌یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش، ۲۷ هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود که نسبت به ۲۳ هزار تن سال قبل از رشد برخوردار شود.
زنده بودی افزود: امید است تا پایان فصل دو میلیارد بچه میگو در سطح ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار استخر ذخیره سازی شود.